Diviacka Nová Ves

Profil

Zariadenie pre seniorov PE – ES, n. o. si kladie za cieľ:

Zariadenie pre seniorov poskytuje komplexné sociálne služby zamerané na akúkoľvek pomoc, ktorú potrebujete, teda nielen pri sebaobsluhe ( hygiena, strava, pohyb ), ale aj pri trávení voľného času a kontaktu s rodinou, či okolím.

V zariadení pre seniorov sa poskytuje:

V zariadení pre seniorov sa zabezpečuje:

V zariadení per seniorov sa utvárajú podmienky na:

Ošetrovateľská starostlivosť

Súčasťou našich služieb je odborná zdravotná starostlivosť (komplexný manažment zdravia, choroby a prevencie), poskytovaná v zmysle platnej legislatívy.

 

V rámci zdravotnej starostlivosti poskytujeme prijímateľom komplexnú ošetrovateľskú a opatrovateľskú starostlivosť kvalifikovaným a erudovaným personálom, ktorá podporuje ich fyzické a psychické zdravie. Preferujeme individuálny a ústretový prístup ku prijímateľom s dôrazom na ich špecifické potreby a želania, s cieľom zabezpečiť vysokú kvalitu života pri zachovaní najvyššej miery sebestačnosti.

Ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť zahŕňa nasledovné odborné úkony:

Kapacita zariadenia je 16 klientov

Ubytovanie

Klientov možno ubytovať v dvoch budovách, a to v dvojpodlažnom rodinnom dome a v jednopodlažnej prístavbe v podobe malého rodinného domu v 1-lôžkových, 2-lôžkových a 3-lôžkových izbách. V každej budove sa nachádza kúpeľňa so sprchovým kútom a toaletou. Voľný čas trávia klienti vo vonkajších priestoroch zariadenia posedením na terase.

Stravovanie

Naším klientom je zabezpečená kvalitná a vyvážená strava pripravená vo vlastnej kuchyni z rúk našich šikovných kuchárok.

Stravovanie klientov je zabezpečené:

Stravovanie sa zabezpečuje prípravou stravy v stravovacej prevádzke. Strava sa poskytuje v súlade so zásadami správnej výživy, s prihliadnutím na vek a zdravotný stav stravníkov a podľa určených stravných jednotiek. Imobilným klientom ZpS je strava podávaná priamo na izbách. Ak to vyžaduje zdravotný stav prijímateľa sociálnych služieb stravu podávame v upravenej forme (krájanú na menšie kusy, kašovitú, alebo mixovanú), v prípade potreby opatrovateľský personál pomáha pri podávaní stravy. Diétna strava sa poskytuje na základe odporúčania ošetrujúceho lekára. Za celodenné stravovanie sa považujú raňajky, desiata, obed, olovrant a večera. Pri diéte DIA sa za celodenné stravovanie považujú raňajky, desiata, obed, olovrant, večera a druhá večera.

Strava sa pripravuje podľa jedálneho lístka zostaveného pre každý druh podávanej stravy. Jedálny lístok sa zostavuje týždeň dopredu. Zostavovanie jedálneho lístka je možné prispôsobiť sezónnym ročným obdobiam, zvyklostiam danej lokality a pripomienkam stravníkov. Základná zásada pri zostavovaní jedálneho lístka je dodržiavanie stravnej jednotky. Jedálny lístok zostavuje stravovacia komisia, ktorej členmi sú: sociálny pracovník, hospodárka, hlavná kuchárka, zdravotná sestra, a zástupcovia klientov. Jedálny lístok schvaľuje štatutár zariadenia.

Jedálny lístok je k dispozícii na nástenke pri vstupe do jedálne v stredisku, a tiež na jednotlivých oddeleniach ZpS.

Poberatelia stravy majú možnosť vyjadrovať sa ku kvalite stravy a množstvu podávaného jedla osobne priamo hospodárke resp. riaditeľke zariadenia, alebo sociálnemu pracovníkovi, ďalej formou dotazníkov spokojnosti, tiež formou schránky určenej na podnety (ktorá je umiestnená pri vstupných dverách), prostredníctvom Stravovacej komisie aj prostredníctvom pravidelných zasadnutí Výboru PSS. Prípadne sa môžu k strave vyjadriť, aj zápisom do Knihy prianí a sťažností.

Personál

Dať zmysel starobe je zodpovednosťou jednotlivcov a úlohou pomáhajúcich profesionálov, aj v našich zariadeniach pre seniorov pričom sa podporujú najmä dobré medzigeneračné vzťahy. Dôraz sa tiež kladie na vzájomné pôsobenie individuálnej a spoločenskej zodpovednosti a otázku otvorenej budúcnosti. Personál našich zariadení dbá na to, aby starostlivosť o našich klientov bola efektívna a zodpovedala ich individuálnym potrebám.

Ako sa stať naším klientom

Ste v situácii, že potrebnú starostlivosť o Vás alebo Vášho blízkeho už nie je možné zabezpečovať v domácom prostredí a zvažujete bývanie v zariadení pre seniorov?

1. KROK – POSUDZOVANIE ODKÁZANOSTI NA SOCIÁLNU SLUŽBU

Žiadateľ si podá žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu.
Žiadosť sa podáva na príslušnom samosprávnom orgáne mesto/obec, podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa.
Samosprávny orgán mesto/obec posúdi zdravotný stav občana a vydá žiadateľovi:
a) rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu a
b) posudok o odkázanosti na sociálnu službu.

2. KROK – PODANIE ŽIADOSTI

V prípade záujmu o poskytovanie sociálnej služby v Zariadení pre seniorov, je potrebné, aby si občan podal písomnú Žiadosť o poskytovaní sociálnej služby. Žiadosť o poskytovaní sociálnej služby sa nachádza na našej webovej stránke v časti dokumenty a aj priamo pod textom. Je možné ju poslať aj poštou alebo priniesť osobne.

V prípade, že v Zariadení pre seniorov nie je voľné miesto pre umiestnenie, bude žiadosť zaradená do evidencie žiadateľov – poradovníka. Po uvoľnení miesta, bude žiadateľ včas upovedomený o možnosti nástupu.

Žiadosť o prijatie do zariadenia sociálnych služieb

K žiadosti o poskytovanie sociálnej služby, treba priložiť nasledovné prílohy:

a/ právoplatné rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu vydané príslušným samosprávnym orgánom, ktorého súčasťou je posudok o odkázanosti na sociálnu službu

b/ potvrdenie o príjme žiadateľa ( rozhodnutie alebo potvrdenie zo sociálnej poisťovne o poberaní dôchodkových dávok )

c/ vyhlásenie o majetku s overeným podpisom u notára lebo matrike

Vyhlásenie o majetku fyzickej osoby

d) aktuálne podklady zo zdravotnej dokumentácie o zdravotnom stave

e) v prípade ak sa klient už nedokáže podpísať je potrebné u lekára vybaviť potvrdenie ošetrujúceho lekára o zdravotnom stave

Potvrdenie lekára o zdravotnom stave

3. KROK – NÁSTUP OBČANA DO ZARIADENIA a UZATVORENIE ZMLUVY

V prípade voľného miesta, žiadateľ môže byť vyzvaný telefonicky, alebo písomne. V prípade, že neprejaví záujem o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby, bude presunutý v evidencii žiadateľov na posledné miesto. V prípade, že odmietne uzavrieť zmluvu o poskytovaní sociálnej služby po písomnej výzve na jej uzatvorenie, má sa za to, že nemá záujem o poskytovanie sociálnej služby a môže byť vyradený z evidencie žiadateľov na poskytovanie sociálnej služby.

Po rozhodnutí, že občan môže nastúpiť do zariadenia pre seniorov sa uzatvára zmluva o poskytovaní sociálnej služby. Občan je povinný si pred nástupom do zariadenia zabezpečiť požadované doklady a potvrdenie o bezinfekčnosti, priniesť si nevyhnutné ošatenie, hygienické potreby a obľúbené veci.

Potvrdenie o bezinfekčnosti

Informatívny list k nástupu

Čo sa týka postupu prijatia do zariadenia nás môžete kontaktovať telefonicky, e-mailom alebo písomne na kontakty uvedené na tejto stránke. Na otázky súvisiace s poskytovaním sociálnych služieb Vám radi odpovieme.

Kontakty

Riaditeľ ZpS

PhDr. Ľubica Geczyová
telefón: 0905 418 498
email:   lubicageczyova@gmail.com

Sociálny pracovník

Mgr. Tatiana Karabínošová
telefón: 0911 776 948
email:   penzion.dnv@gmail.com

Vedúca sestra

Mgr. Zuzana Magdinová
telefón: 0911 776 947
email:   sestradnv@gmail.com

Hospodár

Bc. Silvia Takšonyová
telefón: 0911 418 498
email: hospodar.ns@gmail.com

Ekonomický úsek

Ing. Monika Vrbanová
telefón: 0919 323 311
email: kancelaria.dnv@gmail.com

Službukonajúci personál

telefón: 0918 328 006

Diviacka Nová Ves 465, 972 24