Topsenior Radobica
Profil
Zariadenie pre seniorov PE – ES, n. o. si kladie za cieľ:
- zabezpečovanie kvalitnej starostlivosti starším občanom, ktorí sa ocitli v nepriaznivej životnej situácii
- vytvárať príjemnú rodinnú atmosféru a pocit domova
- humánny a etický prístup ku klientom a rešpektovanie a dodržiavanie ich práv a slobôd
Zariadenie pre seniorov poskytuje komplexné sociálne služby zamerané na akúkoľvek pomoc, ktorú potrebujete, teda nielen pri sebaobsluhe ( hygiena, strava, pohyb ), ale aj pri trávení voľného času a kontaktu s rodinou, či okolím.
V zariadení pre seniorov sa poskytuje:
- pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby
- sociálne poradenstvo
- sociálna rehabilitácia
- ošetrovateľská starostlivosť
- ubytovanie
- stravovanie
- upratovanie, pranie, žehlenie a údržba bielizne a šatstva
- osobné vybavenie
V zariadení pre seniorov sa zabezpečuje:
- záujmová činnosť
V zariadení per seniorov sa utvárajú podmienky na:
- úschovu cenných vecí
Ošetrovateľská starostlivosť
Súčasťou našich služieb je odborná zdravotná starostlivosť (komplexný manažment zdravia, choroby a prevencie), poskytovaná v zmysle platnej legislatívy.
V rámci zdravotnej starostlivosti poskytujeme prijímateľom komplexnú ošetrovateľskú a opatrovateľskú starostlivosť kvalifikovaným a erudovaným personálom, ktorá podporuje ich fyzické a psychické zdravie. Preferujeme individuálny a ústretový prístup ku prijímateľom s dôrazom na ich špecifické potreby a želania, s cieľom zabezpečiť vysokú kvalitu života pri zachovaní najvyššej miery sebestačnosti.
Ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť zahŕňa nasledovné odborné úkony:
- konzultáciu zdravotného stavu so všeobecným a odbornými lekármi osobne alebo formou telemedicíny
- realizáciu a doprovod na plánované odborné vyšetrenia
- zabezpečenie aktuálne užívaných liekov, výživových doplnkov, inkopomôcok
- odborné ošetrovateľské úkony podľa aktuálneho zdravotného stavu prijímateľa v zmysle legislatívnych kompetencií
- obslužné úkony osobe pri odkázanosti na pomoc inej osoby
- spolupráca s rodinou a blízkymi
Kapacita zariadenia je 16 klientov
Ubytovanie
Klientov možno ubytovať v dvoch budovách, a to v dvojpodlažnom rodinnom dome a v jednopodlažnej prístavbe v podobe malého rodinného domu v 1-lôžkových, 2-lôžkových a 3-lôžkových izbách. V každej budove sa nachádza kúpeľňa so sprchovým kútom a toaletou. Voľný čas trávia klienti vo vonkajších priestoroch zariadenia posedením na terase.
Stravovanie klientov je zabezpečené:
- pri racionálnej strave - 5-krát denne ( raňajky, desiata, obed, olovrant a večera )
- pri diabetickej strave - 6-krát denne ( raňajky, desiata, obed, olovrant , večera a 2. večera )
Stravovanie sa zabezpečuje prípravou stravy v stravovacej prevádzke. Strava sa poskytuje v súlade so zásadami správnej výživy, s prihliadnutím na vek a zdravotný stav stravníkov a podľa určených stravných jednotiek. Imobilným klientom ZpS je strava podávaná priamo na izbách. Ak to vyžaduje zdravotný stav prijímateľa sociálnych služieb stravu podávame v upravenej forme (krájanú na menšie kusy, kašovitú, alebo mixovanú), v prípade potreby opatrovateľský personál pomáha pri podávaní stravy. Diétna strava sa poskytuje na základe odporúčania ošetrujúceho lekára. Za celodenné stravovanie sa považujú raňajky, desiata, obed, olovrant a večera. Pri diéte DIA sa za celodenné stravovanie považujú raňajky, desiata, obed, olovrant, večera a druhá večera.
Strava sa pripravuje podľa jedálneho lístka zostaveného pre každý druh podávanej stravy. Jedálny lístok sa zostavuje týždeň dopredu. Zostavovanie jedálneho lístka je možné prispôsobiť sezónnym ročným obdobiam, zvyklostiam danej lokality a pripomienkam stravníkov. Základná zásada pri zostavovaní jedálneho lístka je dodržiavanie stravnej jednotky. Jedálny lístok zostavuje stravovacia komisia, ktorej členmi sú: sociálny pracovník, hospodárka, hlavná kuchárka, zdravotná sestra, a zástupcovia klientov. Jedálny lístok schvaľuje štatutár zariadenia.
Jedálny lístok je k dispozícii na nástenke pri vstupe do jedálne v stredisku, a tiež na jednotlivých oddeleniach ZpS.
Poberatelia stravy majú možnosť vyjadrovať sa ku kvalite stravy a množstvu podávaného jedla osobne priamo hospodárke resp. riaditeľke zariadenia, alebo sociálnemu pracovníkovi, ďalej formou dotazníkov spokojnosti, tiež formou schránky určenej na podnety (ktorá je umiestnená pri vstupných dverách), prostredníctvom Stravovacej komisie aj prostredníctvom pravidelných zasadnutí Výboru PSS. Prípadne sa môžu k strave vyjadriť, aj zápisom do Knihy prianí a sťažností.

Ako sa stať naším klientom
1. KROK – POSUDZOVANIE ODKÁZANOSTI NA SOCIÁLNU SLUŽBU
V prípade záujmu o poskytovanie sociálnej služby v Zariadení pre seniorov, je potrebné, aby si občan podal písomnú Žiadosť o poskytovaní sociálnej služby. Žiadosť o poskytovaní sociálnej služby sa nachádza na našej webovej stránke v časti dokumenty a aj priamo pod textom. Je možné ju poslať aj poštou alebo priniesť osobne.
V prípade, že v Zariadení pre seniorov nie je voľné miesto pre umiestnenie, bude žiadosť zaradená do evidencie žiadateľov – poradovníka. Po uvoľnení miesta, bude žiadateľ včas upovedomený o možnosti nástupu.
Žiadosť o prijatie do zariadenia sociálnych služieb
K žiadosti o poskytovanie sociálnej služby, treba priložiť nasledovné prílohy:
a/ právoplatné rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu vydané príslušným samosprávnym orgánom, ktorého súčasťou je posudok o odkázanosti na sociálnu službu
b/ potvrdenie o príjme žiadateľa ( rozhodnutie alebo potvrdenie zo sociálnej poisťovne o poberaní dôchodkových dávok )
c/ vyhlásenie o majetku s overeným podpisom u notára lebo matrike
Vyhlásenie o majetku fyzickej osoby
d) aktuálne podklady zo zdravotnej dokumentácie o zdravotnom stave
e) v prípade ak sa klient už nedokáže podpísať je potrebné u lekára vybaviť potvrdenie ošetrujúceho lekára o zdravotnom stave
V prípade voľného miesta, žiadateľ môže byť vyzvaný telefonicky, alebo písomne. V prípade, že neprejaví záujem o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby, bude presunutý v evidencii žiadateľov na posledné miesto. V prípade, že odmietne uzavrieť zmluvu o poskytovaní sociálnej služby po písomnej výzve na jej uzatvorenie, má sa za to, že nemá záujem o poskytovanie sociálnej služby a môže byť vyradený z evidencie žiadateľov na poskytovanie sociálnej služby.
Po rozhodnutí, že občan môže nastúpiť do zariadenia pre seniorov sa uzatvára zmluva o poskytovaní sociálnej služby. Občan je povinný si pred nástupom do zariadenia zabezpečiť požadované doklady a potvrdenie o bezinfekčnosti, priniesť si nevyhnutné ošatenie, hygienické potreby a obľúbené veci.
Čo sa týka postupu prijatia do zariadenia nás môžete kontaktovať telefonicky, e-mailom alebo písomne na kontakty uvedené na tejto stránke. Na otázky súvisiace s poskytovaním sociálnych služieb Vám radi odpovieme.
Dokumenty
Cenník
Ekonomicky oprávnené náklady
Dokumenty na stiahnutie
Kontakt
Riaditeľka
Mgr. Ladislava Géczyová
telefón: 0907 314 118
email: radobica@topsenior.sk
Sociálny úsek
Mgr. Martina Michalíková
telefón: 0910 198 096
email: soc.radobica@topsenior.sk
Vedúca sestra
Mgr. Erika Barancová
telefón: 0904 228 255
email: osetrovatelstvo.radobica@topsenior.sk
Hospodár
Bc. Nora Kobolková
telefón: 0911 442 753
email: hospodarradobica@topsenior.sk
Ekonomický úsek
Ing. Monika Vrbanová
telefón: 0919 323 311
email: ekonom.radobica@topsenior.sk
Službukonajúci personál
telefón: 0911 438 277